پرفسور رسنانی هاشم از مالزی، شاگرد لیپمن |
من امروز نتوانستم به پژوهشگاه بروم، چون دانشگاه کلاس داشتم، برای همین خودم گزارشی از برنامهی امروز پژوهشگاه ندارم اما از آهو خواستم که اگر رفت گزارشی بدهد که من بتوانم در وبلاگم بگذارم، فعلا این عکس به دستم رسیده است. دربارهی جرئیات آن اگر نوشتهای به دستم رسید حتما میگذارم اگر نرسید هم فقط اینکه دوستان اهل p4c بدانند در چنین تاریخی، چنین اتفاقی در پژوهشگاه افتاد.
2 comments:
سلام فائزه جان من نشست خانم رسنانی هاشم رارفته بودم وچند نکته جالب برام داشت که مینویسم اگه خواستی برای دوستان هم بگذار .شاید مفید باشه.هدف ایشان بومی سازی برنامه فبک برای مالزی و ازمنظر اسلامی است.مربی هایی تربیت کرده اند و خودشان و گروهشان به تولید محتوا پرداخته اند.ابتدا به قوت علمی و فلسفی جهان اسلام اشاره کردند و از بزرگان اندیشه اسلامی و ایرانی یادکردند ازجمله غزالی و بوعلی سینا و ...و اینکه کویا مسلمانان بعد از ان بیداری شکوهمند به خوابی رفته اند که هنوز هم بیدار نشده اندو برنامه فبک را در راستای بیداری اسلامی دانستند.در ادامه به مشکلات اجرای این برنامه در مالزی اشاره کردند از جمله حافظه محور بودن سیستم اموزش مالزی و...وسپس به اینده روشن این برنامه در مالزی پرداختند چراکه با اهداف نوین اموزش و پرورش مالزی منطبق خواهد شد.نکاتی که برایم جالب بود :اجرای این برنامه در مالزی در کلاسهای تابستانی و اوقات فراغت و اینکه بسیاری از تجارب خودشان در این کلاس هابوده .دیگر تجربه زبان اموزی از طریق این برنامه و تاکید بر مهارت نوشتن در دانش اموزان چرا که سه مهارت خواندن و شنیدن و حرف زدن را ما در حلقه داریم ولی کمتر به نوشتن اشاره می شود و این برایم بسیار جالب بود.نکته دیگر این که من برداشتم این بود که بیشتر ساختار اجرایی حلقه کندوکاه به عنوان روش تدریس را در بیاناتشان پررنگ دیدم که دکتر راجی هم در سوالشان مطرح نمودند و بخش فلسفه را کمتر توضیح دادند.
به هر حال جات بسیار خالی بود و میدونم اگه خودت بودی دقیق تر و شیرین تر می نوشتی.
قربانت
الهام-خواننده همیشه سوفیا
ممنون الهام جان زحمت کشیدی قابل استفاده است و بسیار هم عالی.
Post a Comment