ما اجازه نمی‌دهیم کیفیت فنا‌پذیری حیات بی‌معنا جلوه کند و روایت محصول این امتناع است. محصول پافشاری لجوجانه ما بر معنا بخشیدن به جهان و زندگی‌مان.
برگ

Monday, March 02, 2015

روباه گفت:
بهتر بود که در همان وقت دیروز می‌آمدی. مثلا اگر در ساعت چهار بعد از ظهر بیایی من از ساعت سه به بعد حس می‌کنم که خوشبختم. هر چه ساعت پیشتر می‌رود خوشبختی‌ام بیشتر می‌شود. در ساعت چهار به هیجان می‌آیم و نگران می‌شوم، و آن وقت قدر خوشبختی را می‌فهمم‍! ولی تو اگر بی‌وقت بیایی هرگز نخواهم دانست که کی باید دلم را به شوق دیدارت خوش کنم... آخر همه چیز آدابی دارد.

یازدهم اسفند ۱۳۹۳ دوشنبه عصر...

پ.ن: دوشنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها از ساعت سه به بعد حس می‌کنم خوشبختم و از ساعت چهار به بعد به هیجان می‌آیم و نگران می‌شوم. فکر کنم اهلی شده‌ام بدون اینکه اهلی‌ام کرده باشند.

منبع: شازده کوچولو، آنتوان دو سنت اگزوپری، برگردان ابوالحسن نجفی، نشر نیلوفر، ص ۸۸

No comments: