ما اجازه نمی‌دهیم کیفیت فنا‌پذیری حیات بی‌معنا جلوه کند و روایت محصول این امتناع است. محصول پافشاری لجوجانه ما بر معنا بخشیدن به جهان و زندگی‌مان.
برگ

Monday, November 10, 2014

 
18 مهر ۹۳، تهران
اسم گذاشتن، هنر است، خلاقیت است، فرقی نمی‌کند قرار است روی چه چیزی اسم بگذاری، کتاب، مقاله، مغازه، انتشارات، بچه، برنامه‌ی تلویزیونی یا رادیویی و .... انتخاب اسم یعنی اسم ‌گذارنده یک گام از وظیفه، پیشتر رفته است و حالا حرف از سلیقه است، اسم نشان می‌دهد فقط در حد رفع تکلیف بوده است یا آن گام خوش ذوقی و خوش سلیقگی برداشته شده است. مدتی بود اسم این گرمابه‌ی قدیمی دست از سرم برنمی‌داشت. هر بار به مناسبتی از جلویش رد می‌شدم دلم می‌خواست از ماشین پیاده شوم و عکس بگیرم، دیروز این کار را کردم، پیاده شدم و عکس گرفتم و دوباره سوار شدم. اولین بار که به چشمم خورد حس کردم عجب اسمی! چه سلیقه‌ای! گرمابه‌ی فرد تمیز! همه چیز را در خودش دارد، دقیقا می‌تواند هم معنای سطحی داشته باشد هم تفسیر و تاویل! آفرین گفتم به صاحبش که احتمالا دیگر نیست یا اگر هست حتما دیگر خیلی خیلی خیلی پیر شده است. این گرمابه امروز و فردا خراب می‌شود و جایش را نمی‌دانم چه چیزی خواهد گرفت اسمش اما یادم می‌ماند تا یادم بماند که گام خوش سلیقگی، یادم نرود

1 comment:

Anonymous said...

منم به اسم ها خیلی فکر میکنم. همیشه فکر میکنم اگر یه مغازه داشته باشم گذاشتن اسم برایش خیلی سخت است همانگونه که گذاشتن اسم برای بچم سخت بود .خیلی سخت. اسم گذاشتن یکی از سخت ترین کارهاست V.