ما اجازه نمی‌دهیم کیفیت فنا‌پذیری حیات بی‌معنا جلوه کند و روایت محصول این امتناع است. محصول پافشاری لجوجانه ما بر معنا بخشیدن به جهان و زندگی‌مان.
برگ

Friday, December 26, 2014

با بچه هایی که تفکر و پژوهش دارند گاهی اوقات سر صحبت را باز می‌کنم. تقریبا هیچ دانش‌آموزی را ندیدم که از این کتاب و کلاس خوشش بیاید. چند وقت پیش با یکی دو نفرشان صحبت می‌کردم، یکی‌شان می‌گفت معلم تفکر و پژوهش ما مدیرمان است هر چقدر هم که اعتراض کردیم که ما پیش مدیر راحت نیستیم نپذیرفتند گفتم خب چی کار می‌کردید گفت مثلا تعریف خشم را حفظ می‌کردیم خشم فلان و بهمان است و چگونه باید خشم خودمان را کنترل کنیم. گفت تا آخر سال همه‌ را همین طوری حفظ می‌کردیم این می‌شد پانزده نمره‌ی امتحانمون گفتم پنج نمره‌ی دیگر‌اش چی بود؟ گفت کارهایی که برای برنامه‌ی صبحگاهی انجام می‌دادیم پنج نمره داشت مثل سرود و شعر و خواندن متن. گفتم سر کلاس با هم مخالفت هم می‌کردید؟ گفت بله خیلی کم ولی وقتی یکی نظر می‌داد بعد اگر یکی دیگر باهاش مخالفت می‌کرد وقتی می‌نشست اونی که باهاش مخالفت شده بود به اون یکی می‌گفت زنگ تفریح می‌بینمت زنگ تفریح حسابی دعواشون می‌شد.


پ.ن: من دیگر حرفی ندارم، خودتان داوری کنید. 

پست مرتبط: اینجا

No comments: