ما اجازه نمی‌دهیم کیفیت فنا‌پذیری حیات بی‌معنا جلوه کند و روایت محصول این امتناع است. محصول پافشاری لجوجانه ما بر معنا بخشیدن به جهان و زندگی‌مان.
برگ

Thursday, August 28, 2014

کارگاه فلسفه برای کودکان،  با بچه‌های پنجم و ششم
چهارمین روز کارگاه 
کارگاه فلسفه برای کودکان ۹۳/۶/۶، بچه‌های زیر دبستان
امروز کارگاه به این صورت بود که در حضور ما دو تا کارگاه برگزار شد با بچه‌های زیر دبستان و بچه‌های پنجم و ششم. چندمین جلسه‌ی کار بچه‌ها بود و کلاسشون این جلسه در کارگاه ما برگزار شد. یکی از خانم‌های کارگاه ما که از شیراز می‌آید بچه‌ی هفت ساله‌اش به اسم پویان را آورده بود که برای اینکه حوصله‌اش سر نرود در هر دو کلاس‌ها شرکت کرد چه با بچه‌های زیر دبستان چه با بچه‌های پنجم و ششم. من که خیلی استفاده کردم. یکی از بچه‌های پنج ساله یکی از پرسش‌هاش این بود: چرا من هر روز اتاقم را بهم می‌ریزم بعد مامانم اتاقم را تمیز می‌کنه دستش درد می‌گیره؟ یکی از دختر بچه‌ها هم به اسم بهار هم زیاد می‌توانست پرسش مطرح کند هم از یک جایی به بعد پرسش‌های خوب مطرح کرد.  در کلاس بزرگ‌ترها دختری بود که تا می‌خواست حرف بزند و پرسشی مطرح کند می‌ایستاد. چند بار مربی گفت که نیاز نیست بایستد. بعد از کارگاه وقتی درباره‌ی این موضوع با مربی‌اش صحبت کردیم گفت در مدرسه‌اش اینجوری عادتشان داده‌اند که وقتی می‌خواهند حرف بزنند بایستند. من داشتم فکر می‌کردم این قدر اینجا بهش می‌گویند راحت باش بنشین، احتمالا مدرسه که برود هی یادش می‌رود بایستد و معلم‌ها تذکر می‌دهند که بایست....
عصر هم دکتر حسن‌زاده یک‌سری مباحث نظری مطرح کردند.

No comments: