ما اجازه نمی‌دهیم کیفیت فنا‌پذیری حیات بی‌معنا جلوه کند و روایت محصول این امتناع است. محصول پافشاری لجوجانه ما بر معنا بخشیدن به جهان و زندگی‌مان.
برگ

Wednesday, September 16, 2015


برگشته بودی بشکنی من را شکستی
این زخم‌ها جز با نمک درمان نمی‌شد 
ممکن نبود اصلا مرا از نو بسازی
تا این خرابه کاملا ویران نمی‌شد

کارش به طغیان می‌کشد رودی که یک سد
راه وصالش را به دریا بسته باشد
اما اگر دریا نخواهد رود خود را.....
اما اگر رود از دویدن خسته باشد....

می‌ترسم و اصلا برای تو مهم نیست
لعنت به این دلشوره‌های دخترانه!
حالا کجایی با تعصب پس بگیری
بغض مرا از دیگران شانه به شانه؟!

دیگر حواس پرت من پیش خودم نیست
یادم نمی‌ماند تمام حرف‌ها را 
مادر نمی‌داند که دلتنگ تو هستم
وقتی نشسته می‌گذارم ظرف‌ها را 

از خانه بیرون می‌زنم در کوچه‌ها هم 
دنبال رد پای تو در برف هستم
گم می‌شوم در بین عابرهای این شهر 
این روزها یک دختر کم حرف هستم

شاعر شدم تا در خیابان‌های این شهر
با این جنون لعنتی درگیر باشم
آهو همیشه در پی یک تکیه‌گاه است
ترجیح دادم در نبودت شیر باشم....

رویا باقری

پ.ن: اما اگر دریا نخواهد رود خود را..../ اما اگر رود از دویدن خسته باشد.....

۲۶ شهریور ۹۴ پنج‌شنبه صبح


No comments: