ما اجازه نمی‌دهیم کیفیت فنا‌پذیری حیات بی‌معنا جلوه کند و روایت محصول این امتناع است. محصول پافشاری لجوجانه ما بر معنا بخشیدن به جهان و زندگی‌مان.
برگ

Saturday, November 27, 2010

اگر من زنت بشم من را با چی می زنی؟

زمانی که پست باور سوسک سیاه دلبر را می نوشتم بیشتر هوش وحواسم به باور پذیری شخصیت اصلی این داستان شیرین از روزگاران دیرین بود. این روزها که به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان مطالب و خبرهای مختلف می خواندم نظرم دوباره به داستان خاله سوسکه جلب شد. در فرهنگ مردسالارانه ی ما قدمتِ بخشی ازاضطراب های زنانه در پیوند خوردن با دیگری در سوال خاله سوسکه از مردها در هر صنف و با هر کسبی خودش را نشان می دهد. مهم ترین و اصلی ترین سوال خاله سوسکه : اگر من زنت بشم من را با چی می زنی؟
نتیجه ی اخلاقی: خوب که فکر می کنم می بینم نه تنها داستان بامزه و قشنگی نیست خیلی هم غم انگیزه هیچ وقت این قصه رو برای بچه ام تعریف نخواهم کرد



No comments: