ما اجازه نمی‌دهیم کیفیت فنا‌پذیری حیات بی‌معنا جلوه کند و روایت محصول این امتناع است. محصول پافشاری لجوجانه ما بر معنا بخشیدن به جهان و زندگی‌مان.
برگ

Tuesday, April 25, 2006

ایا دوست دارید 100 سال زندگی کنید؟

این روز ها خیلی کلی کارهای نکرده دارم که بسیار وقتم را میگیرد . کار هایی که از سویی مهم اند و از سوی دیگر وقتی فکرش را می کنم چندان مهم نیستند . و اما بعد امروز صبح به زور از رختخواب جدا شدم . یک روز پر دغدغه را گذراندم و بعد با همه وجود حس کردم دلم می خواهد خانه باشم و به معنای دقیق کلمه وقتم را تلف کنم گویی اینکه خیلی وقت ها" جدی گرفتن " روح را خسته میکند . چند روز پیش سر کلاس زبان استادمون سوال کرد که کی دوست داره تا 100سالگی زندگی کنه تنها کسی که می خواست من بودم با مزیت ها و مضراتش هر دو . داشتم فکر میکردم یکی از دلایلی که ادم ها برای ادامه زندگی به اصطلاح " جا " میزنند و یا واهمه پیر شدن را دارند این است که از جوانی هم حوصله زندگی را ندارند چه رسد به پیری یکی دو نفر که نظر شون این بود که تو پیری ادم زیاد میخوابه کسانی بودند که معلم سر کلاس سوال می کنه به خواب الودی معرو فند من فکر میکنم ادم تا اخرین لحظه میتونه زندگی رو زندگی کنه شما چی فکر میکنید؟

1 comment:

Anonymous said...

اینجاتهران است.سال1458.دیگر کسی زبان انگلیسی نمی اموزدولی من همچنان به کلاس میروم.نیمکت اول مینشینم.استاد میاید...کمی درس میدهد...نگاهی به کلاس می اندازد..کی دوست داره150سال زندگی کنه؟دستم رو بالا میگیرم ولی اون به اخر کلاس نگاه میکنه!!برمیگردم وتورو میبینم.با اشتیاق دستتو بالا گرفتی.میشناسمت.اگر همچنان3سال از من بزرگتر باشی الان 100 سالته ولی اشتیاقت مال همون سالهاست.انگار منو شناختی.....با هم از کلاس بیرون میریم تا اگر مجالی باشه به زندگی خسته نباشیدی دوباره بگیم.......