ما اجازه نمی‌دهیم کیفیت فنا‌پذیری حیات بی‌معنا جلوه کند و روایت محصول این امتناع است. محصول پافشاری لجوجانه ما بر معنا بخشیدن به جهان و زندگی‌مان.
برگ

Wednesday, April 02, 2014

وحیده

امروز با وحیده کلی گفتیم و خندیدیم مثل همیشه... آدم هایی که در زندگی‌ات می‌آیند و نمی‌روند یعنی ویژگی‌هایی داشته‌اند که آنها را ماندنی کرده است ویژگی وحیده شوخ‌طبعی اوست و بالاتر از شوخ‌طبعی‌اش این است که وقتی نکته‌ای طنز می‌گویی نیاز ندارد برایش توضیح دهی.  حوصله سر برترین آدم‌ها آدم‌هایی هستند که شوخی را نمی‌گیرند وقتی چیزی را می‌پرانی باید زیرنویس هم بزنی. با وحیده خیلی می‌توانم خودم را دست بیندازم. می‌توانیم خودمان را دست بگیریم و به خودمان بخندیم شیرین‌ترین دست‌گرفتن‌های روزگار به نظرم شاید همین باشد که با خودت رودربایستی نداشته باشی با خودت رو راست باشی البته پیش هر کس هم نمی‌شود گاهی در تجربه‌هایی دیده‌ام وقتی خودت را پیش نابلدی دست می‌اندازی فکر می‌کند داری به عیب و ایرادهایت اعتراف می‌کنی و بعد در فضایی جدی همان‌ها را هی می‌کوبد تو سرت. با وحیده گاهی با گفتن یک ف  هر دو فرحزادیم. یکی از تاریخی‌ترین خاطراتم با او کوه رفتنی بود که دقیقا در بیست و هفتم مرداد هشتاد و چهار روز پنج‌شنبه اتفاق افتاد، همین قدر که تاریخ‌اش از ذهنم پاک نمی‌شود نشان می‌دهد که چقدر بهمان خوش گذشت و چقدر خندیدیم. وحیده هشت نه سالی از من کوچک‌تر است و الان یک پسر دارد اما من هیچ وقت این تفاوت سنی را حس نکردم شاید او هم هیچ وقت حس نکرده است که من از او بزرگ‌ترم. (البته این را باید خودش بگوید) امروز گفت من دائم مطالب وبلاگت را دنبال می‌کنم گاهی حتی ده دقیقه از نوشتن یک پست نگذشته است که من می‌خوانم اما چرا چیزی از خودمان و اتفاقات بامزه‌ای  که می‌افتد نمی‌نویسی برایش توضیح دادم که طنز نوشتن کار سختی است اینکه بتوانی نکته یا خاطره‌ای طنز را به گونه‌ای بنویسی که خواننده به اندازه‌ی زمانی که تعریف می‌کنی بخندد هنرمندی می‌خواهد و من این‌همه هنرمند نیستم.


5 comments:

Anonymous said...

ممنون ممنون ممنون کلی حال کردم

Faezeh Roodi said...

خواهش می کنم وحیده جونم نیاز به این همه تشکر نبود من فقط همون چیزی را که هست توصیف کردم در ضمن اگه بهم پیامک نمی زدی فکر نمی کردم این کامنت برای تو باشه این دفعه کامنت گذاشتی اسمت را هم بنویس مثل سوده
ممنون

Faezeh Roodi said...




یادم رفت اینو بگم آخر پستم می خواستم بنویسم «حال کردی وحیده؟» که سورپرایز هم بشی اما با لحن خودت شنیدم که گفتی «ول کن دیگه فائزه...»









سوده said...

چه عجب وحیده کامنت گذاشت؟؟؟؟
این موفقیت رو هم به وحیده هم به فائزه تبریک میگم:)

Faezeh Roodi said...

علاوه بر وحیده باید به ریحانه هم تبریک بگی ریحانه برای پست امان از عمه شدن کامنت گذاشته برو ببین. من کلا چهار نفر وبلاگم را می خوانند تو و وحیده و ریحانه و خودم برای همین وقتی کامنت دارم هم شما خوشحال می شوید هم خودم البته در این آشفته بازار مجازی ها ترجیح می دهم کمتر از انگشتان یک دستم خواننده داشته باشم اما همان ها هم همه جوره واقعی باشند مثل شماها

سوده این جواب و اشتباهی توی پست حاافظ گذاشتم مجبور شدم اینجا هم تکرارش کنم